Kesätyökampanja kirkastaa yritystä nuorten silmissä

Kesätöillä on suuri merkitys nuorten uravalinnoissa. Yli 90 prosenttia vastuullisissa kesätyöpaikoissa työskennelleistä nuorista haluaisi jatkaa samalla työnantajalla myös tulevaisuudessa. Tämä ilmenee viime kesänä kampanjan kautta työllistyneille nuorille tehdystä kyselystä.

Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjassa on mukana jo 373 työnantajaa. Moni suuri finanssiyritys ovat mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Suurista finanssikonserneista mukana ovat muun muassa Ilmarinen, Varma, LähiTapiola, S-Pankki ja OP Ryhmä. Kampanjaan osallistuva työnantaja muun muassa sitoutuu tarjoamaan nuorelle mielekkään työn, kattavan perehdytyksen, kohtuullisen palkan sekä kirjallisen työsopimuksen ja -todistuksen.

”Kampanjaan osallistuminen tuo yrityksille näkyvyyttä muun muassa sosiaalisessa mediassa ja kampanjan sivuilla, joilla käy kuukausittain jopa 100 000 ihmistä. Kampanjaan osallistuminen luo myös positiivista työnantajakuvaa nuorille”, sanoo Finanssiala ry:n tutkimuspäällikkö Tarja Kallonen.

Vastuullinen kesäduuni -kampanjan tavoitteena on tarjota yli 60 000 vastuullista kesätyöpaikkaa 14‒29-vuotiaille ensi kesänä. Vastuulliseksi kesätyönantajaksi kasvavaan joukkoon ehtii vielä ilmoittautua osoitteessa www.kesaduuni.org/ilmoittaudu.