Keskeiset pankkipalvelut turvattu lakon aikana

Pankit ovat tähän mennessä pystyneet turvaamaan lakon aikana asiakkailleen keskeiset palvelut kuten verkkopankin, mobiilipalvelujen ja korttimaksamisen toiminnan sekä palkkojen, eläkkeiden ja laskujen maksamisen. Kaksipäiväisen rahoitusalan lakko päättyy tänään perjantaina klo 23.59.

”Pankit ovat tarjonneet asiakaspalvelua siinä laajuudessa kuin ne verkkosivuillaan lupasivat. Palveluissa ei ole esiintynyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Merkittävä osa pankkikonttoreista on ollut valitettavasti kiinni, mutta asiakkaat olivat osanneet varautua siihen hyvin”, kertoo Finanssiala ry (FA) viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tuomo Yli-Huttula.

Käteisnostot ovat sujuneet normaalisti sekä automaateista että kauppojen kassoilta kerrotaan Automatiasta ja päivittäistavarakaupoista.

Konttoreiden ovet avautuvat tiistaina 2.1.2018. Valtakunnansovittelija Minna Helle on kutsunut osapuolet jatkamaan rahoitusalan sovittelua tiistaina.

Lisätietoja:

Työmarkkinaneuvotteluista lisätietoja antaa
Paltan varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto p. 020 595 5054, 040 152 00 73.

Lakon vaikutuksista pankkialan palveluihin lisätietoja antaa
FA:n viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tuomo Yli-Huttula p. 020 793 4270
FA:n mediapuhelin p. 020 793 4240.