Lukiolaiset kilpailevat Talousguru-kilpailun voitosta jo 15. kerran

​Lukiolaisten valtakunnallisen Talousguru 2012 kilpailun finalistit on valittu. Karsinnan perusteella loppukilpailuun selvisi 10 oppilasta lukioista ympäri Suomea. Lukiolaisille suunnattuun talouskilpailuun osallistui tänä vuonna 111 lukiota ja noin 850 oppilasta.

Loppukilpailijat aakkosjärjestyksessä:

• Susanna Hassinen, Ressun Lukio, Helsinki
  • Henri Heikinheimo, Haukiputaan lukio
  • Kalle Kantanen, Kouvolan yhteiskoulun lukio
  • Juho Kärpijoki, Liedon lukio
  • Ville Leppälä, Etelä-Tapiolan lukio
  • Jyri Patama, Saarijärven lukio
  • Ari Piik, Lahden yhteiskoulun lukio
  • Niko Puranen, Cygnaeus-lukio, Jyväskylä
  • Matti Remes, Porin Suomalaisen yhteiskoulun lukio
  • Daniel Sazonov, Helsingin Suomalainen yhteiskoulu

Valtakunnallinen alkukilpailu järjestettiin lukioissa 18.1.2012. Alkukilpailussa osallistujien tuli muun muassa arvioida asuntomarkkinoiden hintakehitystä ja pohtia asuntolainojen korkovähennysoikeuden supistamisen vaikutuksia asuntojen kysyntään ja tarjontaan. Loppukilpailu järjestetään Helsingissä 1.–2.3.2012, jolloin 10 finalistin joukosta valitaan Talousguru 2012.

Lukiolaiset kilpailevat talousosaamisesta Talousguru-kilpailussa tänä vuonna jo viidennentoista kerran. Kilpailun järjestävät Suomen Pankki, Finanssialan Keskusliitto ja Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto (HYOL ry). Kilpailua tukevat myös Taloustoimittajat ry ja Suomen Lukiolaisten Liitto ry.

Nuoren elämä on täynnä talouteen eri tavoin liittyviä päätöksiä. Yhteisen kilpailun avulla järjestäjät haluavat edistää nuorten talousosaamista ja tarjota nuorille välineitä ymmärtää omaan talouteensa liittyvien valintojen seuraukset.

Lisätietoja:
tiedottaja Iina Lario, Suomen Pankki, puh. 010 831 2689