TVK:n uusi pomo haluaa tuoda asiakkaat keskiöön

Tapaturmavakuutuskeskuksen (TVK) tuore toimitusjohtaja Janne Reini haluaa tehdä TVK:sta asiakaskeskeisemmän. Reinin toiveissa on, että hänen johtamansa järjestö koettaisiin mutkattomaksi tueksi, josta olisi oikeasti apua jäsenille ja muille sidosryhmille.

Oikeustieteen kandidaatti Janne Reini on aloittanut kesäkuun alussa Tapaturmavakuutuskeskuksen toimitusjohtajana. Aiemmin hän on työskennellyt If Vahinkovakuutuksessa. Reinillä on yhteensä 28 vuoden kokemus henkilövakuuttamiseen liittyvistä asiantuntija- ja johtajatehtävistä.

Uutta tehtävää Reini kuvaa mielenkiintoiseksi näköalapaikaksi. Historiaansa If Vahinkovakuutuksessa hän pitää etuna.

”Toivon että voin tuoda ajatuksia nimenomaan jäsenen näkökulmasta ja sitä kautta perspektiiviä, että miltä TVK näyttää jäsenille. Nyt onkin käynnissä laaja hanke asiakaskeskeisyyden lisäämiseksi.”

Toimitusjohtajan mukaan työtapaturmien kehitys on ollut pitkällä aikavälillä laskeva: tapaturmat ja kuolemantapaukset ovat laskeneet koko ajan, vaikkakin viime vuonna ne hienoisesti nousivat. Reinin mukaan haverimäärät seuraavat talouden syklejä ja jos nyt alkaakin nousukausi, olisi hienoa saada onnettomuusmäärät pysymään alhaalla.

”Nousukaudella tehdään enemmän töitä, ja myös tapaturmien määrä suhteessa työtunteihin kasvaa. Laskukaudella työvoimasta usein leikataan, ja työmaille jäävät vain kokeneimmat”, Reini selittää.

Entinen toimitusjohtaja Jussi Kauma jää eläkkeelle kesäkuun lopussa. TVK toimii työtapaturma- ja ammattitautilain mukaisen vakuutuksen toimeenpanon ja kehittämisen yhteiselimenä.