Ohita valintanauhan komennot
Siirry pääsisältöön
SharePoint
Finanssiala > Uutismajakka > ”Enpähän pääse tuhlaamaan rahojani”

”Enpähän pääse tuhlaamaan rahojani”

Nainen lapsensa kanssa, asiakas nykimässä pankin ovea
​Suljetut pankkikonttorit aiheuttivat harmaita hiuksia Helsingin keskustassa asioitaan hoitaville ihmisille. Vaikka keskeiset palvelut kuten verkkopankki, mobiilipalvelut ja korttimaksaminen ovat sujuneet hyvin, eivät sähköiset palvelut auta, jos kortti on hukassa tai lomakkeet lopussa.

"Ainiin, ne on perkele lakossa," sadatteli maksuautomaattia etsinyt mies ja lähti juoksemaan kohti seuraavaa pankkia. Rahoitusalan lakko sulki torstaina ja perjantaina valtaosan pankkikonttoreista.

Kerstin Nikkilä ei muistanut, että pankit ovat lakossa. Nikkilä oli yrityksensä asioilla ja harmitteli, että tärkeitä asioita jää nyt hoitamatta. "Toivottavasti tilityslaput riittävät viikonlopun yli", Nikkilä huokaa.

Jyrki Jukan maksukortti oli hukkunut, eivätkä pankin ovet auenneet. Jukka jaksoi kuitenkin suhtautua muuttuneisiin viikonloppusuunnitelmiinsa huumorilla "Hankala juttu, mutta enpähän pääse tuhlaamaan rahojani."

Irti toimistoaikojen kahleista

Pienen Mette-tyttärensä kanssa liikkeellä ollut Mirja Tapioharju oli kuullut lakosta uutisista, mutta hänen elämäänsä lakolla ei ole ollut vaikutusta.

Tapioharjun mielestä olisi hyvä, jos pankkiasioita saisi hoidettua myös toimistoaikojen ulkopuolella. "Tosin itse ainakin pärjäisin puhelin- tai chat-tyylisillä palveluilla. Konttorien ei välttämättä tarvitsisi aina olla auki", hän pohtii.

Merja Mäkinen käy harvoin konttoreissa, mutta hänen mielestään pankit saisivat varsinkin arkisin olla auki pidempään. Se helpottaisi työssäkäyvän elämää.. Harvoin pankkikonttorissa käyvän Mäkisen arkea lakko ei haitannut.

"Maksukortit pelaavat. Se riittää."