Henkilökohtaisen vakuutus- ja pankkineuvonnan tarve kasvussa

Vakuutus- ja pankkiasioissa tarvitaan yhä enemmän henkilökohtaista neuvontaa, uutisoi FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonta. FINEen tuli viime vuoden aikana 8400 asiakasyhteydenottoa, joista suurin osa vakuutusasioissa.

Yhteydenottojen kokonaismäärä kasvoi lähes kymmenyksen verrattuna edelliseen vuoteen, FINEstä kerrotaan. Lähes 90 prosenttia FINEn toiminnasta on asiakkaiden neuvontaa. Varsinaisten riitojen ratkaisua on vain kymmenisen prosenttia.

FINE neuvoo ja antaa ratkaisusuosituksia vakuutus-, pankki- ja sijoitusasioihin liittyvissä ongelma- ja riitatilanteissa. Palvelut ovat maksuttomia.

”Meihin voi olla yhteydessä esimerkiksi vakuutusten korvauspäätöksiin liittyvissä kysymyksissä. Vastaamme myös kysymyksiin pankki- ja sijoitusasioissa, jotka liittyvät esimerkiksi maksukorttien väärinkäyttöön, luottoasioihin, erimielisyyksiin pankkiasioiden hoidossa, sijoitusneuvonnan laadusta tai kaupankäynnin ongelmista”, kertoo FINEn toimitusjohtaja Elli Reunanen tiedotteessa.

FINEn tiedote.